Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Nooma Creative Oy (Y-tunnus 3255229-9).

Verkkokaupassamme myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yritysasiakkaita palvelemme sähköpostitse osoitteessa hello@nooma.fi


Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tilauksen tehdessään asiakas hyväksyy tietosuojaselosteen, toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Mikäli hinnoissa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tilauksen viimeistely tapahtuu Finqu Checkoutin kautta.


Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. 

Lisätietoja löydät Visma Payn -verkkosivuilta.


Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta ja katso sivuilta myös uusimmat käyttöehdot.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta


Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilauksesi tiedot. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen tilausnumerosi saatavilla. Tarkastathan paketin saatuasi, että sen sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalvelumme tavoitat parhaiten sähköpostitse osoitteessa hello@nooma.fi


Toimitus, toimituskulut ja toimitusaika

Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Suomessa käytettävissä on Postin ja Matkahuollon kuljetuspalvelut. Toimitamme tällä hetkellä vain Manner-Suomeen. 

Toimituskulut alkaen 4.90 euroa.

Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin.

Lähetämme tuotteet mahdollisimman nopeasti tilauksesta. Tuotteet lähtevät pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän aikana tilauksen vastaanottamisesta. Toimitusaika on normaalisti 3-7 vuorokautta, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain.

Asiakkaan velvollisuus on pitää huoli, että tilauksen yhteydessä annetut yhteystiedot ovat oikein ja paikkaansapitäviä.

Kun valitset toimitustavaksi Postin, pyritään pienet tilaukset toimittamaan suoraan postilaatikkoon tai -luukkuun. Muuten tilaukset toimitetaan tilauksen yhteydessä valittuun noutopaikkaan.

Jos tilauksesi on lähetetty pakettina, saat seurantatunnuksen sähköpostitse tilausta tehdessä antaamasi sähköpostiosoitteeseen.

Joskus Posti tai Matkahuolto saattavat ohjata tilauksen toiseen noutopisteeseen. Tarvittaessa ole ensin toimituksesta vastanneen yrityksen asiakaspalveluun yhteydessä. Nooma Creative Oy ei ole vastuussa muiden yritysten (Posti, Matkahuolto) tekemistä virheistä, muutoksista tai toiminnasta.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.


Palautus- ja peruutusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen räätälöityjä tuotteita (esim. omistuskirjoituksella varustettu kirja). Mikäli haluat palauttaa tuotteita, olethan ensin yhteydessä sähköpostitse hello@nooma.fi

Voit peruuttaa tilauksen etukäteen, jos sitä ei ole vielä siirretty käsittelyyn. Peruutus onnistuu kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Emme vastaanota palautuksia edellä kuvattujen aikarajojen mentyä umpeen.

Palautusten käsittelyaika on 2 – 10 arkipäivää palautuksen vastaanottamisesta. Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, hyvitys maksetaan asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle viimeistään 14 päivän kuluessa. Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Nooma Creative Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. Asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista, eikä niitä hyvitetä asiakkaalle.

Emme lunasta Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana ja asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin, Nooma Creative Oy ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.


Lunastamaton paketti

Lunastamaton tai noutamaton paketti ei ole tuotepalautus. Asiakkaan velvollisuus on huolehtia, että hän noutaa tilauksen ajallaan noutopisteestä. Kun noutamatta jäänyt paketti palautuu meille takaisin, tilaus peruuntuu ja teemme tilauksesta hyvityksen alkuperäiselle maksutavalle. Pidätämme oikeuden vähentää hyvityksestä noutamattoman paketin palautumisesta meille aiheutuneet todelliset toimitus- ja palautuskustannukset.


Force Majeure

Force majeure (ylivoimainen este): Jos näissä ehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen sattuessa (esimerkiksi sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin ei asiakkaalla ole oikeutta saada korvausta Nooma Creative Oy:lta.


Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Näihin käyttöehtoihin sekä verkkokaupan ja ostajan välistä tilausta ja sopimusta koskeviin riitoihin sovelletaan Suomen lakia.

Nooma Creative Oy pyrkii ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvottelemalla.  Jos käyttöehtoja ja/tai tilausta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvottelemalla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen yhteydenottoa kuluttajariitalautakuntaan ostajan tulee olla yhteydessä lähimmän maistraatin kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttaja-asiakas voi myös saattaa käyttöehtoihin ja/tai Tilaukseen liittyvän erimielisyyden ratkaistavaksi Euroopan komission ylläpitämän niin kutsutun verkkovälitteisen riidanratkaisun kautta (http://ec.europa.eu/odr).


Markkinointi & uutiskirjetilaus

Pääsääntöisesti markkinoimme sosiaalisen median kanavillamme.

Voit vapaaehtoisesti tilata sähköpostin kautta levitettävän uutiskirjeemme joko tilauksen yhteydessä tai sivun alaosassa olevalla kaavakkeella. Uutiskirjeiden kautta ilmoitamme pääsääntöisesti mm. uutuuksista, tapahtumista ja tarjouksista. Tiedämme varsin hyvin, että sähköpostia tulee kasoittain päivittäin, joten lupaamme hyödyntää uutiskirjettämme harkitusti ja hillityllä kohtuudella. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin tahansa.


Asiakaspalvelu

Asiakkaamme ovat meille tärkeitä. Jos sinulla tulee meille asiaa tai sinulla ilmenee ongelmia esim. tilauksen teossa, toimituksessa tai tuotteiden kanssa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Parhaiten tavoitat asiakaspalvelumme sähköpostitse osoitteessa hello@nooma.fi



Nämä ehdot on viimeksi päivitetty 14.6.2022